Over ons
Hoe wij begonnen
Op 1 december 1992 begon Bart Fransen met 1 trekker voor zichzelf, waarbij gereden werd voor een transportgroep uit Winschoten.
Op 1 april 1993 werd uitgebreid met een 2e trekker en werd Maarten Fransen deelgenoot
B. Fransen Internationale Transporten.
B. Fransen International Transporten V.O.F.
was een feit.
Na circa 2 jaar volledig in huisstijl van onze klant te hebben gereden, hebben wij besloten een andere weg te zoeken. Gedurende deze periode kwamen wij erachter wat we wel, maar ook wat we zeker niet meer wilden doen.
Na een jaar wisselend werk in tautlinerwerk naar Italië en steentransporten naar Duitsland, zijn wij ons gaan specialiseren in het vervoer van bloemen, planten, groenten, fruit, vlees en vis door heel Europa. Gedurende 12 jaar hebben we voor vrijwel alle toonaangevende exporteurs gereden.
In 1994 werd er met 1 auto uitgebreid en tot 1998 groeide ons wagenpark uit tot 6 auto’s. We waren hoofdzakelijk actief in het vervoer van verse producten naar voornamelijk Duitsland, Frankrijk, Scandinavië, Spanje en Oostenrijk. In 1999 hebben we echter besloten in te krimpen en terug te gaan naar 2 auto’s.
Met het aanvangen van de crisis in 2009, waarbij het internationaal transport veelal verdween naar bedrijven buiten Nederland, hebben wij de overstap gemaakt naar het vervoer van zeecontainers op zowel nationaal als internationaal niveau.
In 2015 werd door de steeds groter wordende vraag van onze klanten besloten dat Bart vanaf kantoor zou gaan plannen, om daarmee het nog steeds groeiende ladingaanbod beter te kunnen begeleiden.
Zijn plaats op de vrachtwagen werd overgenomen door zoon/neef Tim.
In 2019 werd er wederom uitgebreid met een 3e auto en steeg het aantal vast inzetbare auto’s, inclusief vaste charters, tot 15 auto’s per dag.